Mare Maris Kft.

Nemzetközi szállítmányozás és vámügyintézés

A jövő az online szolgáltatások irányába mutat

A cégek 76 százalékának van állandó logisztikai partnere, az együttműködések átlagos ideje pedig 7,5 év – derül ki egyebek között a trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából az Ipsos által készített kutatásból.

A 300 Magyarországon működő vállalat megkérdezésén alapuló felmérés szerint a hűség kulcsa a megbízhatóság lehet, mivel ezt említették első helyen a válaszadók, mint a megfelelő logisztikai partner kiválasztásánál szerepet játszó tényezőt. Az ár-érték arány a második, a szolgáltatási ár mértéke pedig a harmadik a rangsorban. Ez is magyarázza, hogy a postai liberalizációtól a vállalatokat. 34 százaléka egyáltalán nem vár változásokat, míg 33 százalékuk a szolgáltatás színvonalának emelkedését reméli. 

Talán azért sem számolnak nagy mozgással a megkérdezett szakemberek, mert - ahogy az Ipsos kutatásából kiderült -, a logisztikai piacra a hosszú távú partnerségek jellemzőek. A logisztikai piac aktuális helyzetét feltérképező kutatás szerint a cégek háromnegyede nem számolt az idei költségek tervezésekor az útdíj bevezetésével, közel felük pedig nem tartja elfogadhatónak az ebből adódó áremelkedést, bár a logisztikai szolgáltatóknak ez drasztikusan megnövekedett pluszköltséget is jelenthet. A felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlások térnyerése jelentősen átformálhatja a piacot, szereplőit új megoldások bevezetésére késztetheti.

A megkérdezett cégek 58 százaléka bonyolított már online beszerzést, 64 százalékuk pedig kifejezetten bízik az internetes vásárlásban. Kiderült az is, hogy a gazdasági válság kedvezőtlenül érintette a logisztikai szektort is. Minden ötödik megkérdezett cégnél szükség volt a válság következtében valamilyen átszervezésre, leginkább a szolgáltatásra fordított összeget csökkentették, vagy kiszervezték a tevékenységet. Az Ipsos kutatás eredménye megerősíti bennük stratégiájuk helyességét, miszerint a jövő csakis az online megoldások szélesítésével képzelhető el – reflektált az eredményekre Pesztericz Péter, a trans-o-flex Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. 

Terveikről szólva elmondta, hogy elérhetővé teszik az online ügyintézést, az okostelefonnal történő fizetést, és a pre-paid rendszert, de a megnövekedett webáruházi forgalommiatt gondolkodnak csomagfelvételi pontok kialakításában is. A szakember szólt arról is, hogy az Osztrák Posta magyarországi leányvállalata a válság ellenére jól teljesített az elmúlt évben is. A belföldi, 24 órás garantált kézbesítés terén a piac negyedik legnagyobb szereplőjeként 2011-ről 2012-re árbevételét 16,8 százalékkal, kikézbesített küldeményeinek számát pedig 23 százalékkal növelte. Növekedett a B2C megbízásaik aránya, ami a webshopok térnyerésének köszönhető.

 

Forrás: www.logisztika.com

Meghatározatlan